Facebook ar putea fi forţată să vândă Instagram şi WhatsApp


Facebook ar putea fi nevoită să vândă Instagram şi WhatsApp, aflându-se în plin proces cu organismul american FTC. Compania a fost acuzată de practici anti-concurenţiale şi de dominaţie a pieţei, care sapă ascensiunea concurenţilor mai mici. Comisia Federală de Comerţ din State (FTC) a înaintat un proces contra gigantului social media, urmat de o moţiune depusă de 46 de state americane.

E clar un caz antitrust precum cel prin care a trecut Microsoft cu 2 decenii în urmă. Când un conglomerat atât de puternic domina piaţa, el trebuie spart în mai multe entităţi.

Acţiunea legală contra Facebook are următoarea bază:

„Facebook ar fi folosit puterea sa de monopol pentru a distruge concurenta afectând negativ utilizatorii săi de zi cu zi”.

Letiţia James, Procuror Şef al New York-ului a declarat că

„este de o importanţă critică să fie blocată achiziţia predatorială a companiilor”.

Pentru că Facebook să nu mai aibă monopol,gigantul trebuie spart în segmente. Trebuie să se despartă şi de Instagram şi de WhatsApp. FB a cumpărat Instagram în 2012 pentru doar 1 miliard de dolari şi WhatsApp în 2014 pentru 19 miliarde de dolari. În ultimul an inginerii lui Zuckerberg au lucrat tot mai mult la interconectarea serviciilor pentru a permite utilizatorilor să aibă un chat comun pe toate 3 platformele. Facebook a dat deja un răspuns oficial, solicitând explicaţii de la Guvernul SUA şi invocând practică autorităților de a pedepsi „afacerile de succes”.

Social Media

În plus avocaţii FB afirma că „clienţii pot în orice moment să treacă la alt serviciu sau produs”. Problema e că nu prea mai sunt alte platforme de partajare foto că Instagram şi aplicaţii de chat aşa populare că WhatsApp, mai ales de când SUA tot sapă WeChat. E interesant că FTC a fost de acord cu achiziţionarea WhatsApp şi Instagram la vremea tranzacţiilor, dar acum aplica pedepse retroactiv şi afirma că acestea au fost cumpărate pentru a nu ameninţa Facebook.

În 2019 Zuckerberg a declarat că se va lupta până în pânzele albe cu cei care vor să despartă compania în segmente, considerând asta o „ameninţare existenţială„. FB nu are totuşi cea mai bună reputaţie, documente din 2008 arătând că în memo-uri interne Zuck recomanda ca „e mai bine să cumperi decât să concurezi”. Cazul Facebook e totuşi mai puțin grav decât cel Google.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *